Sommarlov i april

Nu kommer mitt bloginlägg om mitt lov. Det har gått tre veckor sedan jag var sist i skolan (inkl. Paris resan) och det märks verkligen. Jag börjar till och med sakna skolan då jag har börjat känna mig uttråkat här. Men imorgon börjar det igen så det är ju bra.

Nu till mitt lov: Dagen efter jag kom hem från Paris hade jag en utflykt med min Cinema grupp där vi skulle filma en stor nationell tävling där inom ekonomi. Personligen tyckte jag inte tävlingen var särskilt intressant men ännu intressantare var det vi gjorde, nämligen en liten reportage. Jag fick mest sköta ljudet där jag hade ganska så mycket utrustning och behövde hålla mikrofonen så fick ju ganska ont efter ett tag. Efter den dagen i Strasbourg var jag i en helg hos en kompis som hade ingen hemma hos sig. Det var lite konstig då det kändes väldigt mycket som sommarlov då vi hade runt 25 grader(!!!!).

På måndag kom då Maya, danska tjejen som redan var hos mig förra lovet, en gång till. Vi hade väldigt kul och åkte bland annat till IKEA där vi åt riktig svensk mat. Föreställ er dansken, norrmännen och svensken på IKEA högt talandes engelska medans alla andra runtomkring knappt pratade med varandra och bara väntade på maten. Efter det hände inte så mycket. Jag kollade mycket på serier och vi hade huset för oss (jag och min värdsyster) själva ett tag och jag chillade mest medans min värdsyster pluggade. Sista veckan då var jag bara på onsdag hos en kompis och övernattade där och nu idag var jag på dop med min värdfamilj.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

