Resa till Paris med skolan – dag 2

Andra dagen av min klassresa började med att vi när vi borstade tänderna såg ut genom fönstret och nedanför oss såg vi några andra ungdomar som kanske var några år yngre än oss. En av mina kompisar skrek då ner till de ”God morgon!” och det var så vi nästan varje kväll konverserade med de här människorna nedanför oss. Vi fick senare veta att de var nederländare och runt 14 år gamla och också på klassresa. Vi insåg också att deras lärare var väldig irriterade på de speciellt när de skrek grejer upp till oss på fjärde våningen. Kul var det ju i alla fall.

Nu tillbaka till vad som hände andra dagen mer. På förmiddagen hade vi bokat en visning på den nationella operan i Paris. Väldigt coolt måste jag säga. Väldigt coolt. Kan ju försöka visa er lite med bilder nedanför men att vara där inne, det kan ni ju föreställa er, är tusen gånger coolare. Efter operan behövde vi egentligen äta lunch men då lilla jag är vegetarian hade de inte fixat någon lunch till mig än. Det behövde fixas då och vi gick och letade och letade. Till sist hittade jag ett väldigt dyrt ställe där jag köpte något utav men det var ju inte slutet av våran resa vilket betydde att jag behövde köpa eget mat som egentligen var inkluderat nästan hela resan. Gud vad kul det var.

På eftermiddagen var vi då på museet Quai Branly. Det är ett museum som har utställningar om ursprungsbefolkningen från nästan alla kontinenter av världen. Den endaste kontinenten som inte visas om är just Europa. Det var väldigt intressant även om det kanske inte låter som det först. Efter detta museum åkte vi till Av. des Champs-Élysées där många i min klass gjorde lit shopping medans jag och en kompis av mig satte sig i den närmaste Starbucks och pratade. Sedan drog vi också till en matbutik för att köpa lite godis. Därefter åkte vi till universitetsrestaurangen och sedan åkte vi till vandrarhemmet.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

