Resa till Paris med skolan – dag 1

Nu har det redan gått en vecka sedan jag kom hem från Paris men då jag hade så väldigt mycket att göra skriver jag först nu om det här lilla äventyret. De här inläggen kommer att komma de följande dagar. Idag kommer dag 1, imorgon dag 2 etc.

Vi som går i linjen litteratur (vilket är typ som humanistisk -> språk) fick erbjudandet att åka på klassresa till Paris och till slut var vi runt 20 som samlades måndag morgon den 3e april på tågstationen. Efter mindre än två timmars tågresa var vi äntligen där – i Paris. Vårt första mål var att hitta vårt vandrarhem där vi lämnade vårt bagage. Efter det tog vi oss till en park i närheten av Le Louvre. Där åt vi och efter det gick det direkt till LE LOUVRE. Varför jag skrev detta med stora bokstäver? Vet ej. Kommer nog aldrig bli trött utav detta museum. Vi hade tyvärr bara en timme på oss därinne så jag hann inte så mycket nytt men det var ändå ganska skevt att föreställa sig själv att ja, allt detta tillhör en privatperson.

 

Vi fick lite fritid efter museumsbesöket och efter det behövde vi gå till universitetrestaurangen där vi skulle äta middag varje dag framöver. Ett väldigt billigt ställe som inte har den bästa val när det gäller vegetarisk alternativ. Därefter fick vi äntligen gå till vandrarhemmet. Tyckte personligen att stället vart vi sov var mer än ok, men samtidigt fick vi av alla från våran klass antagligen det bästa rummet. Det var jag och tre av mina kompisar som fick ett rum lite mer i hörnet som samtidigt var mycket större än någon annans.

Detta var första dagen av min klassresa och nu kommer lite bilder, precis som vanligt. Ses imorgon!

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

 

 

Kommentera

