Lediga dagar, maj väder och Colmar

Så den här veckan var den fruktade Bac Blanc veckan. Vad det betyder? Ju, mina klass kompisar satte sig i sporthallen där de hade transporterad bord och stolar till och behövde skriva prov. Det hela resulterade i alla fall med att jag fick hela måndagen och onsdagen ledig.

Det var verkligen något jag njöt utav. Samtidigt med det här vädret vi har här påminner mig det utav sista dagarna innan sommarlovet där borta i Sverige. Här hade vi nämligen bara i fredags runt 20 grader och solsken. När vädret är såhär försöker jag verkligen spendera alla mina raster ute och bara tanka in solen.

I helgen eller rättare sagt igår var vi i Colmar vilket är en liten, men väldig fin stad 40 min ifrån vart jag bor. Det var dock väldigt synd att precis igår var den endaste dagen den här veckan då det regnade vilket förstörde det lite.

På kvällen var jag med min värdsyster, som förresten heter Apolline, hos en av mina kompisar för att hänga och äta middag där. Det hela slutade med en väldig förvirrande monopol parti där jag vann även om mina två vänner hade slagit ihop sig emot mig.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

 

Kommentera

