Öppet hus 2.0 och 100 dagar kvar i Frankrike

Så. Nu har den första veckan med min nya värdfamilj gått och jag stortrivs här i förhållandet mot min förra familj. Det var först lite konstig med att ta en annan buss etc. men jag tror att jag redan nu efter en vecka har vant mig.

Den här veckan, i tisdags för att vara exakt, hade jag också exakt 100 dagar kvar till mitt provisoriska avresedatum. Det kändes lite konstig då jag egentligen inte alls vill härifrån. Speciellt nu när folk börjar prata om vad de ska göra i sommar, gå på festival, att resa etc. Och sedan såklart när de pratar om nästa skolår känns allt bara så konstig att jag inte kommer vara där med de. Samtidigt längtar jag också hem och vill bara till min familj så känslorna är verkligen blandade.

I onsdags mötte jag upp mig en svensk tjej som heter Alicia som bor också här i närheten! Vi möttes genom den här bloggen faktiskt och vi möttes upp på mitt favoritställe Bagelstein. Det var väldigt ovant att verkligen prata svenska men efter ett tag gick det som vanlig igen. Jag kommer länka hennes blogg lite senare i veckan så ni kan kika in där.

I lördags var det då dags för Öppet hus i hela Alsace. Jag var mest intresserad av arkitektuniversitet, men jag hängde också med kompisar som skulle till andra universitet. Måste verkligen säga att jag hade en super dag igår. Det börjar också långsamt bli sommar här då vi hade hela 15°C igår. Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

