Att byta värdfamilj

Det är som det skrivit i rubriken. Jag har bytt värdfamiljen. Tänkte skriva ett lite längre inlägg om det nu så det inte uppstår vissa frågor när jag t.ex. skriver om min värdsyrra och nämner att hon plötslig är 16 år gammal osv.

Alltså det hela började för några veckor sedan när jag började känna mig obekvämt i min gamla värdfamilj. De hade förändrats till det dåliga hållet och jag ville inte stanna där längre. Så jag tog kontakt med min Local Coordinator och pratade det över med henne och jag tog beslutet att söka en ny värdfamilj.

Snabbspolning till förra lördagen. Jag blev kallad till vardagsrummet och blev utfrågat av min värdfamilj. Det slutade med att de sa att de inte ville ha mig längre, att jag hade blivit för tystlåten och tillbakadragen (som man kanske råkar bli om man inte gillar de man bor med) och till slut ifrågasatte de varför jag ens hade blivit en utbytesstudent. Ganska så förolämpat av sista kommentaren gick jag därifrån. Dagen efter fick jag ett samtal av min LC och hon sa att jag behövde hitta en familj idag annars skulle jag flytta till en liten ort som heter Bruley som ligger runt 3 timmar bort från där jag bodde nu.

Att byta familj samt byta skola och lämna alla mina vänner som jag har ville jag överhuvudtaget inte. Hon hade gett mig runt 6 timmar att hitta en ny familj och det gjorde jag också. Numera bor jag alltså hos en kompis av mig som heter Apolline. Det är inte långt ifrån där jag bodde förut och jag känner mig verkligen tusen gånger bättre än när jag bodde hos min gamla familj.

Ni kanske märkte att det hela inte är så sammanhängande alltid, men det är för att jag lät bli att berätta lite smådetaljer. Dessa smådetaljer kommer kanske efter mitt utbytesår när jag har det lugnare.

En reaktion på ”Att byta värdfamilj

Kommentera

