Sportlovet

Hej allihopa! Nu har jag haft mitt två veckolånga sportlov och jag har ganska mycket att berätta om det. Donc allons-y!

Första helgen var jag på Bowling med två kompisar från skolan och kompisars kompisar. Därefter övernattade jag hos Clara och vi fixade ett litet skolprojekt som vi hade i engelskan. Blev ganska nöjd över det ändå och nu när jag har fått betyget är jag också ganska så stolt. Några dagar efter var jag med Hannah i Strasbourg och såg på La La Land. Väldigt bra film måste jag verkligen säga. Sedan dagen efter åkte jag till Toul till min Local Coordinator bara för att mötas och prata lite. Det gick bra och jag fick också se lite mer av Frankrike vilket är alltid najs.

Nu kommer vi till min absolut favorit händelse under lovet. Agnes, jag och en kompis av Agnes åkte på konserten av The XX. Efter att jag hade lyssnat så mycket på deras album var jag så lycklig att äntligen se de live! Och gissa vart vi fick platser? Längst fram!! Köpte också en T-Shirt och allt och kvällen blev bara otrolig lyckat!

 

Sista veckan var en annan utbytesstudent som heter Maya hos mig för några dagar. Hon kommer från Danmark och hon och jag var i samma rum i Paris och vi hade lovat varandra att besöka varandra så nu blev det av! Vi var bland annat på IKEA och gjorde mycket shopping. Efter att Maya hade åkt hade jag en helg framför mig med mycket släktfirande då vi en dag var på restaurang och en annan dag spenderade vi en hel dag hos morföräldrarna till min värdfamilj.

Så. Detta var mina senaste två veckor här! Har verkligen haft kul men är också otrolig glad att komma igång med skolan igen. Man börjar verkligen tycka om skolan när man är utbytesstudent…

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with a6 preset

 

Kommentera

