Sovmorgon, författarbesök och photoshoot i Strasbourg

Nu är det dags igen! Ännu en vecka har gått och jag kan berätta att jag hade i tisdags min längsta sovmorgon någonsin det så länge i Frankrike. Jag kunde gå upp kl 9! Otroligt. Hade glömt hur sådant där känns.

Den här veckan hade vi som går i L besök av en författare. Författaren som talas om är Jean-Paul Didierlaurent. Han är inte känt i Sverige och nej, jag har inte heller läst någon av hans böcker (även om man skulle göra det egentligen före författarbesöket), men så vitt jag har förstått det skriver han om väldigt intressanta teman. Allt från en kille som förbereder personer när de ska visas på sin begravning till folk som städar toaletterna på tågstationerna. Före jag drar hem ska jag 100% läsa en av hans böcker. Kommer verkligen vara en skön omväxling med alla klassiker.

Igår var  jag då med två från skolan i Strasbourg. Vi kollade lite omkring rean som är här men jag hittade tyvärr inget. Sedan gick vi till en smoothie butik som var helt otroligt och även till What the Cake, ni kanske känner igen det namnet haha. Är verkligen där lite för mycket men de har så goda grejer där! Till sist gjorde vi en liten photoshoot vid kanalen som gick genom Strasbourg. En fin dag hade vi verkligen.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

 

 

Kommentera

