Små framgångar & galette de rois

Skolan har börjat för mig nu igen och det märks verkligen att mina lärare har längtat efter det. Den här veckan och den därefter har vi haft/ska ha 5 prov och en muntlig redovisning. De älskar oss verkligen känner jag.

Men ändå har det hänt ganska så positiva grejer den här veckan. Jag har kunnat svara på ena första riktiga prov i både svt(biologi) och kemi. Sedan fick jag också tillbaka mitt första historieprov där jag faktiskt fick betyg!! Förut gav mig denna lärare aldrig betyg men nu ja! Jag blev lyckligare än jag borde ha blivit…

Den här veckan har jag ätit mig fullt utav en speciell kaka. ”Galette des rois” heter den. I den här kakan finns det en liten figur. Den som hittar figuren blir drottningen/kungen och får en krona. Mina värdesyskon är besatta utav den. De äter tills de inte kan längre om den inte än är hittad. När man har hittad den får man även välja sin kung respektive drottning.

Igår, alltså i lördags hängde jag också lite med andra utbytesstudenter. En tjej som heter Zoe hade kommit från Thionville på besök. Hon och många andra utbytisstudenter är bara här i fem månader och hon åker nästa vecka. Det känns från mitt håll väldigt konstig. De håller på att packa just nu och jag har inte ens kommit halvvägs? Förvirringen är stor.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

