Bio med skolan, dubbel julmarknad och 100 dagar i Frankrike

Den här veckan började med en väldig lugn måndag. Jag började kl 10 och avslutade med bio med skolan. Vi såg på filmen Whiplash som handlar om en trumslagare och hans lärare, personligen tyckte jag att den var underhållande och en bra avslut på en måndag.

I torsdags hade jag min 100-dagars dag i Frankrike. Det kommer ett inlägg om det lite senare i veckan som jag skrev i torsdags, men då jag just hade lagt ut ett inlägg fick det vänta.

I helgen fick jag då besök. Anni var här och ville kolla på julmarknaden. Vi tog en långpromenad igenom Strasbourgs julmarknad och stoppade vid två caféer för att äta oss runda. Samma dag mötte jag också några utbytesstudenter som hade en anordnat resa i Strasbourg. Då den här resan var i Strasbourg kände jag inte verkligen suget att anmäla mig men jag hälsade på alla i alla fall.

 

I Söndags åkte min värdfamilj och jag till den närmaste större staden för att kolla på deras julmarknad. Den var betydligt mindre än den i Strasbourg men jag tyckte nästan om den lite bättre då man fick se betydligt mer. Man hade värsta programmet med parader och föreställningar. Och såklart åt vi också Crepe där.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

