Advent i Alsace, sälja choklad för klassresan och två paket fullt med godis

Så, ännu en vecka har gått och jag har haft fullt upp. Då jag och min klass ska till Paris i april har vi börjat sälja choklad. Har fått till att sälja lite till min värdfamiljssläkt och lite till. Är faktiskt ganska stolt över mig själv.

Under veckan har det inte skett så mycket. Det är skola. Ni vet ju hur det är, man tappar tidskänslan och dagarna flyter ihop. En nämnvärd grej som hände i torsdags var att jag var med på skolans ”The English Table”. Varje torsdag kan möts det en grupp av människor som har ett eget reserverad bord i matsalen och får gå förbi lunchkön för att sedan bara prata engelska. Jag var där den här veckan med en annan utbytesstudent som går på min skola. Personligen tyckte jag om det, även om man får många konstiga blickar från folk då många inte förstår varför man frivilligt vill prata engelska.

I fredags hade då mina värdsyskon ett litet julkonsert då de sjöng och man fick äta lite ”bredele” (småkakor som man gör till julen här). Det var väldigt mysigt, tyckte jag.

Under veckan har jag också fått två paket. Ett från min mamma och ett från min mormor. Paketerna var verkligen nästan bara full med sötsaker. Har numera helt gett upp på att vara någorlunda hälsosam i jul.

Sedan var jag i lördags med Agnes i Strasbourg. Le Marché de Noël har börjat! Strasbourg är verkligen känd för julmarknaden de har varje år och jag var verkligen så taggad inför att få se det. Visst det är bara en julmarknad men den är verkligen så hypad här så man blir verkligen, verkligen nyfiken. Det är ganska så kallt numera här nere (några minusgrader) så jag och Agnes gick mest från café till café. Hela dagen var verkligen så koslig (hur norrmännen nu säger).

I söndags hade då också mormor av min värdmamma födelsedag så vi hade bjudits in på släktmiddag. Vi åt väldigt, väldigt mycket och det pratades väldigt, väldigt mycket. Alltså exakt så som mina släktmiddagar ser vanligtvis ut.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

