Att bo i en annan värdfamilj m.m.

Så. Nu är jag hos min normala värdfamilj igen. Det var igår (söndag) som min familj kom tillbaka och har faktiskt saknat de mer än jag trodde att jag skulle göra. Men hur var det nu? Ju jag kan ju säga att det var annorlunda. Familjen jag bodde i en vecka bestod utav ett äldre par med två döttrar i min ålder (14 och 18 år gammal). Det var skönt att kunna umgås med folk i sin ålder så jag kan verkligen säga att jag njöt utav det. Sedan var största skillnaden att de hade en hund. Som jag i slutet av veckan bara ville ta med mig.

Även om det fanns stora skillnader från vad jag var van med i min nuvarande värdfamilj så var de verkligen jätte snälla. På ett visst sätt liknade familjen där mer min familj där hemma. Jag tänkte på det ganska ofta under veckan och är på så sätt ganska glad att jag inte stannade där längre då jag hela tiden insåg hur likt det var hur jag hade det i Sverige.

Under veckan har det inte hänt så mycket. Jag har haft tre prov under veckan så en stor del utav min fritid har gått till plugget. Jag har nämligen ett mål: Att få betyg för första gången i Historia/Geografi. Det kommer dock antagligen ta ett tag till. Försökte nämligen verkligen att plugga inför provet som vi hade nu men så ställdes en jätte jobbigt uppsatsfråga så jag flammade mest omkring. Men vem vet, samhällsämnena har för mig oftast varit att flumma omkring, så kanske gav det något?

Under helgen hände då två stora grejer. Först på lördagen hade jag egentligen inte så mycket att göra men jag bestämde mig för att ta en springtur och det blev hela 10 km!! Detta var då alltså mina första 10 km som jag någonsin har sprungit!! Var verkligen stolt över mig själv där. Andra stora grejen som hände var att vårfamiljen tog med mig till konstsimningsuppvisning. Det var ena dottern i familjen (den som jag hade för en vecka) som fick tag i förbilligade biljetter. Det var verkligen väldigt coolt måste jag säga.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Kommentera

