Värdfamiljbyte för en vecka, filmfestival och julshopping

Den här veckan har det hänt ganska mycket. I början av veckan fick jag veta att jag kommer att bo i en annan värdefamilj för en vecka då min normala värdfamilj skulle åka till Spanien under den tiden för att hälsa på en sjuk släkting. Men mer om det senare.

På onsdagen började jag med min första bok på franska. Jag läser just nu ”Den lilla prinsen”, men på franska då. Det går ganska långsamt och jag är glad att jag valde en kortare bok som allra första.

I fredags hade vi en utflykt med min Cinema grupp. Är så glad för de här utflykter då de betyder mestadels väldigt mycket tid för att sova och allmänt bara att titta på filmer. Vi åkte till en filmfestival ungefär två timmar bort i staden Wissembourg. Det var en filmfestival om animation och jag älskade verkligen filmerna. Vissa var lite konstiga, visst, men de flesta var verkligen jätte bra.

Dagen efter hade jag sedan planerat att göra lite julshopping med Hannah och se på ”Fantastic Beasts and Where to Find Them”. Filmen var verkligen, VERKLIGEN, VRAIMENT bra. Julshoppingen gick förresten också bra. Hittade en julpresent till min värdfamilj, ett sällskapsspel som förhoppningsvis hela familjen kan spela.

Så idag är det söndag och jag sitter numera i ett annat rum med en annan värdfamilj. Det hela hände bara otroligt snabbt tycker jag, men vad kan man göra åt det? De är i alla fall jätte snälla och jag känner mig verkligen välkomnat utav de även om det bara handlar om en vecka. Är dock glad för att jag mestadels kommer ha fullt upp med skolan under veckan. Kommer nog berätta mer över det hela i slutet av veckan i min nästa veckorevy.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

