Jag blir kär i ett bibliotek och långhelg

Ännu en vecka har gått. För mig har den varit lite lagom händelserik. Första minimala snön kom också hos oss, ni kan se den på första bilden. Jag måste säga det kom verkligen otroligt mycket (inte).

I tisdags hade jag min första powerpoint presentation på franska! Den var ganska så halkigt framfört och det är ju inte så att jag får betyg på något jag gör i just detta ämnet, men det var ändå ett stort steg för mig att ta. Är dock numera glad att det är över och att muntliga framhållanden inte händer så ofta här.

Dagen efter skulle våran klass ut på något slags informationsmöte om vad man kan göra efter gymnasiet. Även om det intresserade mig inte så mycket följde jag med då det var skönt att komma bort från småstaden och byarna lite. Saknar verkligen att bo i staden och att ha nära till olika saker och ha mer frihet med vad man ska göra… I alla fall skedde informationsmötet i Universitets biblioteket i Strasbourg och sådär mellan oss. Jag tror jag har blivit kär i detta bibliotek. Det ligger i centrumet av Strasbourg i en väldigt gammal byggnad men man har renoverat den så den är super duper ny innanför. Det är verkligen drömstället för mig haha.

I fredags hade vi ledigt från skolan då man firar i Frankrike slutet av första världskriget. Det jag gjorde den dagen var att sova länge och skypa lite med kompisar. Har mest tagit det lugnt i helgen också inför kommande veckor som kanske kommer bli lite stressigt.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Processed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

