Presenterna till värdfamiljen

Kommer just nu med ett kortare inlägg där jag bara ville visa vad jag köpte som present till min värdfamilj före jag kom hit. Kommer kategorisera detta inlägg som ”Innan utbytesåret” då det egentligen skulle ha postats före, men ni vet ju hur det blir.

Det jag köpte två koppar till båda barnen. Motivet är något med Pippi Långstrump, typisk svensk alltså. Jag ville ha något som var rätt lika, så ingen var mindre eller mer glad, och något som även föräldrarna gillade. Detta införskaffades först på Arlanda i leksaksaffären.

Till mina värdföräldrar köpte jag något till köket. En smörkniv, som inte finns i Frankrike, och sedan en kökshandduk med älgar på. Jag köpte detta på Arbetsmuseet i Norrköping, men det kan säkert hittas liknande i andra mindre turistbutiker som man kanske först hittar när tittar två gånger. Ni vet de gömda butiker som är så underbara ändå.

Det var allt för den här gången. Som vanligt kommer senare i veckan mitt vanliga veckorevy. Ses tills dess!

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

