Mitt höstlov

Nu har jag haft 2 veckor höstlov. Det har varit lite för långt för mitt smak då jag egentligen inte har gjort väldigt mycket och då bara antingen gjort läxor eller sett på lite tv serier. Måste dock även säga att det var skönt att göra ingenting ett tag.

Förutom läxor och andra jobbiga plikter har jag faktiskt hunnit att hälsa på min syster i Frankfurt. Jag stannade där i ungefär fyra dagar. Vi var på bio då jag såg ”Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children” och vi åt också ute på ett söt litet vietnamesisk ställe. Annars köpte jag nya löpardöjar, vilket verkligen behövdes. En kille som jobbade i löparshoppen trodde jag var utländsk? Det var lite skrattretande, men aja.

Halloween gjorde jag inte så mycket. Jag övertalade min värdpappa att dra ut på en runda med barnen med lite trick or treat. Han ville först inte göra det men då jag inte hade gjort det på år (nackdelen med att bo i stan) var jag bara tvungen att övertala honom. Värdmamman jobbade tyvärr.

Mina ben är trötta från idag, sista dagen av mitt höstlov. Jag drog med Agnes, en norsk kompis, kort till Strasbourg för att shoppa lite. Dagen bestod utav mycket gående och det slutade med att vi hittade en bra vintagebutik i Strasbourg. Trodde långsamt att jag aldrig skulle hitta någon så jag är ganska lycklig nu.

Har också haft ganska så mycket hemlängtan. Sa till mig själv då att jag inte skulle ha så mycket kontakt med mina föräldrar då det bara skulle sluta med att jag saknar de ännu mer. Mer har jag inte verkligen att berätta. Ses tills nästa gång.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

 

Kommentera

