Vardagsprat och saker att se fram emot

Ännu en vecka avklarad. Har fått reda på att jag i april kommer åka till Paris med klassen vilket jag är super taggad på. Jag och Le Louvre kommer ha en comeback! Hoppas bara att vi får lite fritid också så att vi inte bara går från ena stället till det andra. Längtar verkligen.

I torsdag hade jag faktiskt också en mindre klassutflykt men en där vi bara åkte till ett museum kanske 40 min ifrån skolan. Vi hade just haft något liknande i franskan så våran lärare tänkte sig att de skulle vara roligt om vi åkte dit. Det var inte så jätte intressant men det var skönt att komma ut från skolan lite o slippa en 2 timmars sträck franska lektion

I fredags hade jag ”Cinema” igen och där fick vi filma en liten film. Tyvärr fick vi lite för lite tid så det blev kanske inte så super bra men det var ändå kul.

Nu på lördagen hade jag ett första obligatoriskt möte med våran Local Coordinator. Av alla utbytesstudenter kände jag mest bara Maya, en dansk tjej som jag faktiskt bodde med i samma rum i Paris på SLC, annars kände jag verkligen ingen. Kan säga utav det här mötet att det finns många regler men att jag nog inte har fått den värsta LC. Hon verkade väldigt snäll. Det fanns mycket fika och man mötte lite nya människor. Dagen avslutades med Pizza på restaurang. Jag kan bara säga att jag åt otroligt mycket. Kanske lite för mycket.

Snart är det ju lov, är taggad på det. Äntligen inte behöva gå upp så tidigt och kanske kommer Halloween . Ni ser, jag har fortfarande lite grejer som jag inte riktig kan säga då inget är säkert än, men det kommer bli superb! Ni ska få se!

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

