”Simmar svenskar i sina sjöar?”

Nu har en till vecka gått och det har inte verkligen hänt så jätte mycket därför tänkte jag bara sammanfatta lite olika grejer som har hänt. Det är mindre grejer men lika viktiga tycker jag.

  • Jag hade jätte många mindre tester. Det gick inte bra, kan jag nog säga. Lärarna tror seriöst att jag kan skriva uppsatser etc. Aja, ni kan ju gissa att det inte blev så mycket, det får lärarna leva med.
  • Den här veckan har folk börjat snacka franska med mig! Och jag har kunnat svara!
  • När jag hade idrott den här veckan sprang vi runt 500 m tre gånger och på något sätt blev jag snabbast i klassen? Vet ej hur det gick till då jag hatar egentligen springa snabbt??
  • I början av veckan skapade vi svenskar och firade lite att vi hade varit i Frankrike i runt 1 månad.
  • Jag fick reda på att jag behöver köpa runt 10 romaner för franska i skolan? Varför undrar ni? Ju jag går litteratur och lärarna förutsätter att jag har oändligt med pengar.
  • Vi hade 26 C i torsdags, men det är nästan oktober? Jag. Förstår. Ej. Detta.
  • Jag har sprungit över 200 km iår!
  • I fredags hade vi för första gången geografi och det var någon som trodde att Sverige inte låg i Europa och bara några minuter senare frågade läraren mig seriöst ”Simmar svenskar i sina sjöar?”. Hon trodde ingen gjorde det för det är ju ”så kallt” i Sverige. Kunde verkligen inte hålla mig för skratt.
  • Idag (söndag), hade jag fika med min värdmammas släktingar då hennes lillasyster fyllde år. Det skedde många kindpussar, det var alltid högljutt på något sätt och vi spelade bordtennis.

Här får ni bara ett bild av vårt skypande. Det var mycket skratt här. I alla fall. Ses snart!

Processed with VSCO with hb2 preset

 

Kommentera

