En vanlig dag i Frankrike

Vanligtvis vaknar jag runt kl.6:30 varje dag. Detta hände även idag, och som vanligt är jag ganska så trött. Jag tar en frukost, byter om och drar sedan till bussen som går ungefär halv 8. Jag bor inte så långt från skolan då det bara tar ungefär 20 minuter med bussen dit. Väl på skolan letar jag reda på mitt skåp, hittar mina kompisar och drar sedan till första lektionen. Först på tur står det franska och engelsk litteratur. Franskan var som vanligt otroligt långtråkigt. Då jag har väldigt svårt att förstå vad exakt denna läraren säger är det inte så intressant. I engelsk litteratur går vi just igenom utopier, ett otroligt populärt ämne när det gäller fransk skolsystem. Jag har varit här mindre än en månad och har redan haft detta tema två gånger.

Två timmar ledigt är det därefter. Nu gäller det att äta lite. Maten är inte alltid perfekt då det sker väldigt ofta att de inte har någon mat för mig, då jag är vegetarian. Då får jag helt enkelt ta lite mer sallad. Om det nu finns mat är den dock alltid super god (se bilden, det är verkligen trerätters lunch här). Efter maten har jag en timme fritt. Om jag nu skulle vara värsta pluggisen skulle jag nu gå till biblioteket och plugga, men det jag ju inte. Istället satt jag med några av mina kompisar och kompisar kompisar och pratade. Lyckades faktiskt prata ganska så mycket franska. Så jag är lite stolt över mig själv.

Efter två timmar naturvetenskapliga ämnen har jag engelska igen och sedan tyska. I engelska hade jag idag ett fakta prov om ”The Commonwealth” Inte verkligen så jätte intressant, om ni frågar mig. Skolan slutar 17:00 och 10 minuter efter klockan har ringt för sista gången sitter jag på bussen hem. Hemma drar jag på mig träningskläderna och tar en springtur. Det brukar inte bli så långt men det är ändå otroligt skönt. Kort efter jag har kommit hem brukar vi äta. Då är klockan ungefär 7. Efter maten blir det antingen läxor eller bara att umgås med värdfamiljen. Jag går därefter och lägger mig varje dag kl 10 så att jag får mina välbehövliga 8 timmars sömn.

Tror jag har nog fått ihop allt som händer under en vanlig dag. Som ni ser är min dag är verkligen fullspäckat. Har knappt tid att tänka så mycket om någonting alls. Så ses vid nästa inlägg!

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

