Norrmän och stukad fot

Så min tredje vecka lider mot sitt slut numera och det har hänt ganska mycket. På onsdag lyckades jag först stuka min fot precis före idrotten. Lyckos mig. Det endaste jag gjorde var att gå in i min garderob o så svullnar den upp? Känner mig lagom bra på det där med skador dock numera. Kunde själv linda in min fot efter min korta skoldag (slutade kl 12). Jag kan i alla fall använda den som vanligt igen så det var bara ett kort uppehåll från idrotten.

I torsdags var jag med min valbara kurs ”Cinèma” på en filmvisning/konsert. Vi kollade på ”2001, A Space Odyssey” med riktig orkester som spelade filmmusiken. Det var verkligen så bra med riktig musik även om filmen då och då gav lite frågetecken i mitt huvud. Tack o lov var filmen på engelska med fransk sub i alla fall.

På helgen var jag först i lördags med Hannah och Agnes i Strasbourg. De två är två norrmän som jag lärde känna på Softlanding Camp i Paris. Det var verkligen så himla välbehövd att kunna snacka lite svenska i några timmar sträck. Det är inte verkligen man gör ofta om ni förstår. Vi skulle egentligen se på en film men det blev inget. Det endaste vi gjorde var att shoppa då vi kände att det var på tiden att införskaffa sig lite nytt.

 

Idag var jag då med min värdfamilj till närmaste djurparken. Är själv inte så förtjust i djurparker men det var ändå ganska kul. Imorgon har man då två prov som man inte alls har pluggat till. Känner att skolan är lite på andra plats i prioriteringen det här året, men är ganska nöjd med det beslutet. Är ju ändå inte här för att få bra betyg. Det var det för den här veckan! À bientôt!

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

