Zombies och franska klassiker

Under veckan har det inte så mycket. Dagarna börjar kl.8 på morgonen och slutar kl.5. Får nu alltid se på världens finaste soluppgångar när jag väntar på bussen. Under lektionerna har det faktiskt börjat gå bättre för mig. Jag förstår mer och mer. Att prata är dock fortfarande svårt. Om en vecka har jag mitt första prov och det bådar inte gått. Det handlar om ekonomin utveckling under 1800 & 1900 talet, ett ganska intressant tema, men att ha ett prov om det? På franska? Aja, det får gå hur det går.

Igår (lördag), var jag och två andra (+ en pojkvän från en av de) till Strasbourg. Vi hade egentligen inte verkligen planerat så mycket förutom att äta någonstans. Clara tog oss till en av hennes favoritställe i Strasbourg och jag måste bara säga: shit vad god det var. Det var ett ganska så litet ställe som hette: ”What the Cake” och alla so jobbade där var hipster i sig. Drömstället alltså. Efter det gick vi lite runt på ett mindre befolkat shoppingområde och hittade till slut en liten marknad där det fanns lite stånd och reklam för ett filmfestival och allmän horror som skedde i Strasbourg just nu. Folket i infodisken tipsade oss om ett evenemang som hette ”Zombie Aperitif”, så vi drog dit och kollade lite hur folk hade klädd ut sig till zombies och fick själva också lite smink. På vägen tillbaka till tågstationen stoppade vi vid en loppis för böcker och jag köpte jätte många, billiga franska klassiker.

Idag har jag mest städat, gjort läxor och förberedd mig inför en till skolvecka. Jag ville egentligen också baka en typisk svensk kladdkaka idag, men hela familjen har nu åkt till ett av barnens kompis barnkalas och jag vet inte riktig när de kommer tillbaka. Är ganska taggad på det så hoppas jag hinner fortfarande med det idag. À Bientôt!

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

