Första dagarna hos värdfamiljen

Nu har jag varit hos min värdfamilj i två dagar och det har varit superb. Igår åkte jag och de andra som skulle nära Strasbourg med tåget hit och det tog förvånansvärt kort tid. Jag har mindre än 2 timmar till Paris med tåg?!?! Det bara ropar för någon resa dit för en dag eller något sådant.

Väl framme i Strasbourg väntade min familj på mig. Alla fyra var där och när jag såg de fick jag en sådan panik bara där (jag kände verkligen hur mina ben började darra), men det var verkligen jätte onödigt. De är så snälla och jag känner mig så nöjd att jag kom till den här familjen. Mamman kan ganska så bra engelska, mesans pappan kan inget. Kan dock göra mig förstått med båda ganska bra franska och vi översätter inte så mycket. Något roligt är också att jag förstår verkligen mycket mer idag än igår. Det märktes verkligen jätte mycket  skillnad bara på en dag. Jag var så förvånad.

De första två bilderna där nere är bilderna på mitt rum och på utsikten jag har. Hela huset är nybyggd och de har berättat att de nyss har hunnit klart renovera sista badrummet. De var verkligen förberedd på att jag skulle komma. Hade verkligen inte insett att jag skulle behöva vissa saker innan.

Igår gjorde vi inte verkligen så mycket. Jag packade bara upp och det blev bara en lugn dag. Idag så var vi i faktiskt Strasbourg. Vi gick upp för Katedralen och åt, efter det blev vi alla så trötta. Två av oss somnade i bilen och jag var också nära på att göra det.

Imorgon är min första skoldag och jag har faktiskt inte varit så nervös än, men nu då det faktiskt börjar närma sig känner jag av det lite i magen. Allt har gått bra hittills, har fixat busskortet och mobilabonnemang som borde komma senare i veckan. Vi får helt enkelt se hur imorgon blir…

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

Kommentera

