Softlanding Camp dag 4

Så idag var den sista riktiga dagen på Softlanding Camp. Dagen började med att vi åkte för att shoppa på förmiddagen efter frukosten. Det blev mest thriftshopping. Har köpt lite och antagligen spenderat alldeles för mycket pengar.

Efter det hade vi våran ”Orientationmeeting”. De pratade mycket om regler även om de försökte gömma undan detta faktum från att göra en quiz om det istället. Detta meeting tog 3 timmar. Nu har även den andra delen utav alla utbytesstudenter kommit som min organisation JEV har. Vi är ungefär 70 pers nu. Det har kommit australiensare, nederländare, mexikanare och säkert många fler. Jag har inte än fått någon information om när jag åker exakt till Strasbourg, men imorgon borde jag få det.

Vi gick ut en gång efter lunch och letade efter speciella butiker. Några second hand butiker jag kan rekommendera är ”FreePStar” och ”Kiloshop”. Vi visade också runt en australiensare som inte hade varit i Paris än och inte heller var med på Softlanding Camp. Jag känner faktiskt algen mig i Paris numera och kan faktiskt hitta lite.

 

Det känns lite konstig att lämna det här lägret då jag har verkligen tyckt om det. Men imorgon åker jag då till familjen. Jag är ganska så nervös inför första riktiga träffen… Samtidigt känns det så overklig. Om mindre än 24 timmar kommer jag vara på plats i mitt nya hem i Strasbourg. Hur konstigt känns inte det?

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

 

Kommentera

