Softlanding Camp dag 2

Dag 2 lider nu mot sitt slut och det har hänt så otrolig mycket. Faktiskt känns det som om jag har varit här i flera dagar och det här är inte bara andra dagen. Då vi har så mycket och göra hinner jag inte heller tänka så mycket på till exempel hur värdfamiljen kommer vara och skolan.

Dagen började för mig klockan 8 på morgonen med hotellfrukost. Efter det drog vi till en katedral som heter ”Sacre Coeur”. Det jag minns av vägen till katedralen är att vi behövde gå upp en otroligt lång trappa, vilken cardio träning… Vid katedralen hade vi en otrolig fin utsikt. Bilderna får ni se som vanlig längst ner. För er filmkännare var det väldigt nära där filmen ”Amélie” utspelar sig.

Katedralen låg i ett distrikt som var känt för konst. Det var rena himlen för mig. Små konstbutiker fanns vid varje hörn. Folk började prata med en och frågade om en ville ha en karikatyr av sig själv. Allt var bara så otrolig fint. Efter det gick vi och åt. Jag hade en crêpe avec fromage.

Efter lunchen åkte vi in i den inre statsdelarna igen. På schemat stod en båtstur på Seine. Det var en välförtjänt paus och jag verkligen njöt av den. Samtidigt som mina ben kunde vila sig kunde jag beskåda den otroligt fina arkitekturen. Gud, vad jag vill bo i Paris någon gång i mitt liv. Sedan, efter den längtade pausen blev det äntligen något jag hade väntad på i så länge: Eiffeltornet. Utsikten var fantastisk och jag tog så många bilder jag bara kunde. På kvällen åkte vi efter en kort paus på hotellet in i stan igen. Den här gången hängde vi vid kända monumentet Notre Dame.

Det var det för den här dagen. Ses imorgon!

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

 

 

Kommentera

