Softlanding Camp dag 1

Jag vet faktiskt inte riktig hur jag ska börja det här inlägget. Just nu sitter jag här i mitt hotell, i självaste Paris, efter en otrolig lång dag och har fortfarande inte fattat att det här är verklighet.

Det hela började med att jag vaknade en halv timme för tidigt idag. Redan klockan 4:30 var jag vaken. En timme senare var jag på väg mot Arlanda. På Arlanda tog det ett tag innan man hittade folk men till slut hittade jag mitt svenska squad; Ella, Saga och Edvin. In-checkningen och flyget gick bra. Inga problem för mig som rutinerad flygare, ni vet. Väl på flygplatsen i Paris hittade vi relativt snabbt dit vi skulle. Här kom första problemet. Kvinnan som mötte oss upp pratade bara franska och ville verkligen nästan aldrig prata engelska. Alla som jobbar med lägret pratar bara engelska om de verkligen måste. Visst, en bra hörförståelse, om man nu skulle förstå mer än 25% utav vad de säger och inte skulle vara så himla trött.

Efter alla som skulle hade inträffat på flygplatsen fick vi en guidad tur i en buss. Man kunde se verkligen alla större monument från Notre Dame till Triumfbågen. Efter det kunde vi lämna våra grejer på hotellet och åt middag. Det var trerätters med faktiskt ganska många vegetariska alternativ, vilket jag var glad för. Därefter promenerade vi 2 km till ett kvarter med mycket restauranger och caféer där vi fick fritid för att utforska lite Paris. Mitt mål för dagen blev då avklarat. Jag köpte nutella crêpes.

Vi som är på Softlanding Camp är 36 st tillsammans. Efter att ha frågat runt lite om folk ursprungsländerna har jag kommit fram till att vi har många olika nationaliteter i gruppen. Det finns folk från Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och kanske även Japan. Jag har mest hängt med de som också åkte med mig från Arlanda och norrmännen. Här nere får ni lite bilder från idag och med det säger jag godnatt.

PS. Jag älskar den här staden så mycket som jag trodde jag skulle göra.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset

 

Kommentera

