Bara några dagar kvar nu

Den frågan som folk har ställt mig mest på sistone är varför jag är fortfarande kvar. Jag brukar svara skrattandes att jag har några dagar kvar nu. Från och med klockan slår 12 har jag bara en vecka kvar i Sverige. Det är den 30de jag åker, som det känns sist av alla, men jag är ändå lika taggad.

Det jag har gjort de senaste veckorna är bland annat att hoppa ner till Portugal för en vecka med min pojkvän och hans familj, chillat och just på senaste tiden har jag faktisk försökt att förbereda mig inför det normala igen. Att gå upp innan 9, börja träna och faktisk äta 3 måltider per dag (där lunchen försvann förut… För vem behöver det när man tar frukosten kl 11?) har bara varit några av mina ”förberedelser”.

När det gäller utbytesåret har jag fixat så att jag kan få CSN under mitt år, köpt presenter till värdfamiljen (bilder kommer sedan när de har hunnit packa up – google översätt finns ju alltid) och faktiskt packat för första gången. Packningen gick lite sisådär. Då jag inte verkligen har hamnat där med de varmaste förhållanden behövs det ändå ganska så många utav mina stickade tröjor. Jag kan meddela er alla att stickade tröjor tar väldigt mycket plats. Men med lite uppoffringar borde det ändå funka. Värdfamiljen min har också skrivit lite. Lite om skolan, hur det blir med min mat (är vegetarian) och jag har fått veta i detalj vad barnen gör på sin fritid. Gag kan spola att det innehåller mycket äventyr.

”Hur känns det?” är frågan som brukar ställas efter den allmänliga förvirrningen har försvunnit efter ett ”Ja, jag är fortfarande kvar i Sverige, men ju, jag åker snart.”. Det är lite  blandad. Jag känner mig pirrig och är otroligt taggad inför att åka, men har också panik och är skitskraj egentligen. Samtidig är jag otrolig rastlös då jag bara vill åka men det är även ofattbar skönt att har de här två extra veckor som man har ledig.

Som ni ser, det har ändå hänt och det händer fortfarande ganska mycket. I helgen ska jag då fira min födelsedag, ha avskedsmiddag med vänner och sedan på måndag packa det sista. På tisdag drar jag sedan på mitt äventyr.

Kommentera

