Värdfamilj(!!)… och lite komplikationer

Nu var det äntligen min tur med att få värdfamilj. Jag har varit sååå taggad inför den här dagen, men en grej i taget.

Det var nämligen så att min mammas vän som också bodde i Frankrike hade erbjudit sig att ta emot mig, men Explorius sa att det var tyvärr försent för det. Jag var ganska så ledsen att det inte funkade men redan dagen därpå (idag) ringde min kontaktperson och berättade att jag hade fått min värdfamilj!!!

Det jag vill säga nu före att ha haft kontakt med de och frågat de hur mycket de skulle vara ok med att jag får skriva här kan jag väl säga att jag bor i närheten av Strasbourg, precis vid den tyska gränsen. Lite ironisk, eller hur? Jag med hela min släkt i Tyskland och min syrra bara 3 h ifrån Strasbourg hamnar precis där.

Juste, det bästa är ju att de har en katt. Jag har alltid velat ha en katt. Drömmar som går i uppfyllelse här.

För att peppa upp det här inlägget tänkte jag visa lite av min sista sommar på Brevik (ett sommarläger jag har åkt till i 5 år) som deltagare. Det har varit tre otroligt veckor, så här får ni se lite!!

 

Kommentera

