Avresemötet

Så idag var avresemötet av Explorius i Stockholm så för mig och mina föräldrar var det bara att sätta sig i bilen och köra. Jag har sett fram emot det här mötet, både att få svar på lite frågor men även då det var några utbytisar som skulle mötas upp efter.

På självaste avresemötet gick de igenom väldigt mycket information. Det pågick i fyra timmar med bara en paus emellan. De hade delat upp genomgången i tre delar: värdfamiljen, skola och stöd. Det var många som sa att det här mötet var bara de ”Get Ready-möten” i kortare format, men då jag inte har kunnat delta i de är det svårt att säga för mig. I slutet fick man sedan fråga referensstudenterna om allt möjligt

Vi var kanske 15 pers som möttes efteråt. Det var väldigt svårt att hitta folk men efter ett tag var vi alla på plats och gick och köpte lite pizza. Jag behövde gå ganska snart då mina föräldrar skulle hinna hem tidigare än kl. 9.

Allt som allt var det en väldigt nice dag som gjorde så att jag blev alltför peppat för att åka iväg, men det får vänta i några månader…

13271811_1106669599383323_2061297933_o13282528_1106669622716654_198645273_o (1)

Kommentera

